ΠΡΟΤΑΣΗ
ΤΗΣ "ΒΙ.ΠΑ.Σ. Α.Ε."
ΓΙΑ ΤΗΝ
ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Ενημερωτικό Σημείωμα
Η Ναυπηγική και Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία, με επίκεντρο τα μεγάλα Ναυπηγεία της Χώρας, του Σκαραμαγκά της Ελευσίνας αλλά και τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, αποτέλεσε την αιχμή της Μεταποιητικής Βιομηχανίας της Χώρας κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, ενώ παράλληλα προσέφερε στην ελληνική οικονομία δισεκατομμύρια δολάρια σε συνάλλαγμα.
Ωστόσο από τη μια η κρίση που έπληξε τη Ναυτιλία το 2008 σε πρώτη φάση, αλλά κυρίως η κρίση που έπληξε ανεπανόρθωτα τη Χώρα μας το 2010 και η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα, έχει προκαλέσει σχεδόν ανεπανόρθωτες ζημιές στο Κλάδο.
Είναι χαρακτηριστικά τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής που δείχνουν ότι από το 2013 οι επισκευές πλοίων στην Ελλάδα μειώθηκαν σε ποσοστό 72% σε σχέση με το 2008.
Σήμερα το πρώτο και βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Κλάδος στη Χώρα μας είναι η έλλειψη αναδομών (δεξαμενές και σύγχρονος εξοπλισμός) αλλά και οργάνωσης στα πρότυπα του εξωτερικού.
Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος αναφέρονται τα ζητήματα που έχουν προκύψει στις ακόλουθες βασικές υποδομές:
-Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος (υποβαθμίζεται διαρκώς)
-Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (παραμένουν κλειστά)
-Ναυπηγεία Ελευσίνας (υπολειτουργούν)
-Ναυπηγεία Σύρου (υπολειτουργούν)
-Ναυπηγεία Χαλκίδας (διαθέτουν μικρό χώρο και εξοπλισμό)
Πρέπει επίσης να αναφερθεί ότι πέραν των προαναφερθέντων Ναυπηγείων υπήρχαν 400 Ναυπηγοεπισκευαστικές Επιχειρήσεις και 1.000 περίπου δορυφορικές, οι οποίες είχαν ως αντικείμενο εργασιών την Ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα και απασχολούσαν άνω των δέκα χιλιάδων μονίμους αλλά και εκτάκτους εργαζομένους, οι οποίοι σήμερα πλήττονται από την υψηλότερη ανεργία.
Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος και τον όγκο των κεφαλαίων που χάνει η χώρα μας θα πρέπει να αναφερθεί ότι μόνο για τον ελληνόκτητο στόλο τα ετήσια συνολικά κεφάλαια που απαιτούνται για τις προγραμματισμένες (special survey) επισκευαστικές εργασίες αποτιμούνται σε περίπου 600 εκατ. ευρώ, ενώ οι μη προγραμματισμένες επισκευές πλοίων ανέρχονται στα περίπου 440 εκατ. ευρώ.
Και κατά παράδοση ένα σημαντικό μέρος των εργασιών αυτών οι έλληνες πλοιοκτήτες το πραγματοποιούσαν στην Ελλάδα.
Ταυτόχρονα όμως η ανάπτυξη του διαμετακομιστικού εμπορίου με τα μεγάλα containerships που χρησιμοποιούν τον Πειραιά σαν home port, αλλά και τα car carriers, εφόσον υπάρξουν διαθέσιμες δεξαμενές και σωστή οργάνωση θα πραγματοποιήσουν ένα κομμάτι των εργασιών τους στην Ελλάδα.
Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τα κρουαζιερόπλοια αλλά και για τα σκάφη αναψυχής, εφόσον αναπτυχθούν οι δύο τομείς στη Χώρα μας, όπως σχεδιάζεται.
Η πρόταση
Η πρότασή μας για την εξυγίανση και ανάπτυξη της Ναυπηγικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας στην Χώρα μας συνοψίζεται σε πρώτη φάση στη δημιουργία μίας πρότυπης και ανταγωνιστικής Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνη στο Πέραμα, περιλαμβανομένου του Μώλου Δραπετσώνας-Γ1, είναι πραγματοποιήσιμη εφ' όσον:
-Θεσπιστεί ένα σύγχρονο, ξεκάθαρο και ασφαλές πλαίσιο λειτουργίας υποχρεωτικό για όλους τους Χρήστες.
-Βελτιωθούν, αναβαθμιστούν και ανανεωθούν οι υλικοτεχνικές υποδομές.
-Ανασυγκροτηθούν όλες οι παρεχόμενες υπηρεσίες ώστε να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα, και οργανωθεί σύγχρονο marketing με στόχο την προσέλκυση πελατών.
Εμείς ως Χρήστες δεν έχουμε καμία αντίρρηση στην ιδιωτικοποίηση εφόσον εξασφαλιστεί αμετάκλητα η χρήση των συγκεκριμένων χώρων (Πέραμα, Μώλου Δραπετσώνα-Γ1) ως Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και δέσμευσης για επενδύσεις.
Παράλληλα έχουμε εκφράσει το ενδιαφέρον μας να συμμετέχουμε σε διαδικασίες παραχώρησης των συγκεκριμένων χώρων εφόσον κάτι τέτοιο αποφασιστεί.
Παράλληλα όμως θεωρούμε ατυχή τον χειρισμό του θέματος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τις ελληνικές κυβερνήσεις αφού έχει οδηγήσει τα ΕΝΑΕ σε αδιέξοδο. Θεωρείται βέβαιον ότι λύσεις υπήρχαν και υπάρχουν ακόμη. Η πλέον πρόσφορη πρόταση είναι ο διαχωρισμός του Εμπορικού Τμήματος και η εκποίηση αυτού όπως νομικά προβλέπεται με την υποχρέωση του νέου Ιδιωτικού Φορέα Διαχείρισης να διατηρήσει την δραστηριότητα της Ναυπηγοεπισκευής συνεργαζόμενος με τις ιδιωτικές Ναυπηγοεπισκευαστικές Επιχειρήσεις της περιοχής.
Όσον αφορά τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου, η συνεχιζόμενη δυσάρεστη κατάσταση της υπολειτουργίας τους πρέπει να λάβει τέλος. Η εξυγίανση των Ναυπηγείων αυτών όπως και του Σκαραμαγκά είναι απαραίτητη, διότι έχουν τις δυνατότητες για Ναυπηγοεπισκευαστικές και Ναυπηγικές δραστηριότητες. Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας έχουν τις υποδομές να οριοθετήσουν σε ξεχωριστή έκταση την Ναυπηγική και την Ναυπηγοεπισκευαστική Δραστηριότητα.
Τέλος σε ότι αφορά τα Ναυπηγεία Χαλκίδας, λόγω του μικρού μεγέθους μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε περιόδους αιχμής. Έτσι μακροπρόθεσμα θα αποκτήσουν τις δυνατότητες για επέκταση και ανάπτυξη.
Προτάσεις βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου
Για τη σωστή λειτουργία του Κλάδου, και εφόσον αυτός επαναλειτουργήσει σε σωστές βάσεις κρίνουμε απαραίτητο να δημιουργηθεί ένας Φορέας Ναυπηγοεπισκευαστικής Πολιτικής Υπεύθυνος για :
-την χάραξη και τον συντονισμό Εθνικής Ναυπηγοεπισκευαστικής Πολιτικής.
-την συστημική ανάλυση και ανάδειξη των θεμάτων του Κλάδου.
-την επεξεργασία προτάσεων για την ανάπτυξη του Κλάδου και την αντιμετώπιση των προβλημάτων του.
-την συμμετοχή σε διαβουλεύσεις και διεργασίες που γίνονται σε Εθνικό και Κοινοτικό ή άλλο επίπεδο.
-την προβολή στο εξωτερικό του Ελληνικού Ναυπηγικού και Ναυπηγοεπισκευαστικού Τομέα (ενημέρωση προξενείων κλπ.)
-την διοργάνωση ημερίδων για την ενημέρωση επιχειρήσεων και εργαζομένων επί θεμάτων του Κλάδου.
-Οριοθέτηση και χωροθέτηση ολοκλήρου της Ναυπηγοεπισκευαστικής περιοχής, ένταξή της στις διατάξεις περί Βιομηχανικών περιοχών σύμφωνα με το Ν. 3982/11.
ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ "ΤΡΙΤΩΝ"
ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ ΝΑ.ΖΩ. ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
EΠ.ΠΑ.Σχιστού, Οδός 2, Οικ. 1402-3, ΤΚ 18863, Πέραμα,
Tηλέφωνο: 210-4323506, Φαξ: 210-4005581.
Πέραμα, 29 Μαρτίου 2013
Προς
κ. Κωστή Χατζηδάκη
Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών , Μεταφορών και Δικτύων
Κοιν. : 1. Υπουργό Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα
2.Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Κωστή Μουσουρούλη
3. Πρόεδρο ΤΑΙΠΕΔ κ. Στέλιο Σταυρίδη
4. Δ/ντα Σύμβουλο ΤΑΙΠΕΔ κ. Γιάννη Εμίρη
Θέμα : Εκδήλωση ενδιαφέροντος για την αποκρατικοποίηση της Ναυπηγοεπι-
σκευαστικής Ζώνης Περάματος.
Κύριε Υπουργέ,
Διά της παρούσης επιθυμούμε να σας γνωστοποιήσουμε την πρόθεση της Κοινοπραξίας Χρηστών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης (ΝΑ.ΖΩ.) Περάματος, όπως συμμετάσχει στη διαδικασία αποκρατικοποίησης της εν λόγω Ζώνης. To ενδιαφέρον μας εστιάζεται στη ΝΑ.ΖΩ., δεδομένου ότι ιστορικά, αλλά και σήμερα, τα μέλη της κοινοπραξίας μας εκτελούν το συντριπτικό ποσοστό των ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών στη περιοχή. Τα βασικά στοιχεία της πρότασης μας, παρατίθενται συνοπτικά στη συνέχεια :
1. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
• Προσδιορισμός της ΝΑ.ΖΩ., στην οποία αναφέρεται το ενδιαφέρον της Κοινοπραξίας
Η υπό συζήτηση περιοχή περιλαμβάνει :
• Την Επισκευαστική Βάση του ΟΛΠ στο Πέραμα (έκταση μεταξύ των ιδιωτικών Ναυπηγείων Περάματος και του Σταθμού Πορθμείων Σαλαμίνας).
• Τον Μώλο Δραπετσώνας και την γειτνιάζουσα περιοχή μέχρι την Προβλήτα ΔΕΗ ( τέως car terminal Γ1)
• Τις εκτάσεις της ΝΑ.ΖΩ. στη Σαλαμίνα ( Κυνοσούρα / βόρειο τμήμα, Αμπελάκια/ χερσαία λιμενική ζώνη και κρηπιδότοιχος, Πούντα)
• Υφιστάμενο Ιδιοκτησιακό – Θεσμικό καθεστώς. Προβλήματα
Η εν λόγω περιοχή ανήκει κατά κυριότητα στο Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο την έχει παραχωρήσει κατά χρήση ( βάσει της από 13.2.2002 σύμβασης και μέχρι 13.2.2042) στον ΟΛΠ. Τα αντίστοιχα δικαιώματα, όπως και οι μετοχές ( το 74%, που ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο) του ΟΛΠ, έχουν μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ. Στον ΟΛΠ ανήκουν κατά κυριότητα οι (ηλικίας άνω των 40 ετών) πλωτές δεξαμενές και ο λοιπός, επίσης πεπαλαιωμένος, κινητός και ακίνητος εξοπλισμός , που είναι εγκατεστημένος εκεί.
Τον Μάρτιο του 2010 ιδρύθηκε η εταιρεία "ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΛΠ Α.Ε." ("ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε.") ως 100% θυγατρική της "ΟΛΠ Α.Ε." με κύριο και άμεσο στόχο την συγκράτηση και την επαύξηση των πελατών. Τόσον ο στόχος αυτός όσον και οι λοιποί σκοποί της εταιρείας αυτής δεν πραγματοποιήθηκαν.
Η περιοχή δεν είναι χαρακτηρισμένη ως ΒΕΠΕ , σύμφωνα με τον Ν.2545/97.
Η περιοχή διαθέτει ( κατά τον ΟΛΠ) όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις για την εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών.
• Υφιστάμενο Λειτουργικό καθεστώς. Προβλήματα
Η Ζώνη σήμερα υπολειτουργεί. Μεταξύ 2007-2011 ο αριθμός των επισκευασθέντων πλοίων μειώθηκε από 589 σε 294 (μείωση 50%), ενώ το2012 η πτώση συνεχίσθηκε εντονότερη. Τα τιμολόγια χρήσης των δεξαμενών είναι μη ανταγωνιστικά, με αποτέλεσμα η αντίστοιχη μείωση των δεξαμενισθέντων πλοίων μεταξύ 2007-2011 να ανέρχεται σε 60%.
Κάποιες επιχειρήσεις, που είναι «εγκατεστημένες» στη Ζώνη , χρησιμοποιούν τους χώρους κυρίως ως αποθηκευτικούς.
Από πλευράς δε διαχείρισης , οργάνωσης και προστασίας της Ζώνης, είναι εμφανής η απουσία οποιασδήποτε συστηματικής αντιμετώπισης.
2. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΝΑ.ΖΩ.
• Ναυπηγικές μονάδες περιοχής
Ανατολικά της Επισκευαστικής Βάσης Περάματος λειτουργούν περί τα είκοσι μικρά ιδιωτικά ναυπηγεία, τα οποία την τελευταία τριετία εμφανίζουν σημαντική κάμψη των δραστηριοτήτων τους, λόγω και της μείωσης των εργασιών στην ΝΑ.ΖΩ.
Στην ευρύτερη περιοχή βρίσκονται και τα μεγάλα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, τα οποία συνδέονται λειτουργικά με τη ΝΑ.ΖΩ. και παραδοσιακά απασχολούσαν σε σημαντικό βαθμό το επισκευαστικό δυναμικό της περιοχής. Το πρώτο δεν εκτελεί πλέον «εμπορικό» έργο, ενώ το δεύτερο εμφανίζει μείωση δραστηριοτήτων και σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
• Επισκευαστικό δυναμικό – Επιχειρηματικό Πάρκο(ΕΠ) Σχιστού
Στην ευρύτερη περιοχή Πειραιά-Περάματος-Σχιστού είναι εγκατεστημένες περί τις 300 επιχειρήσεις ( στο σχετικό μητρώο είναι σήμερα εγγεγραμμένες 319 επιχειρήσεις), που δραστηριοποιούνται άμεσα στον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο, ενώ άνω των 1500 ασχολούνται με περιφερειακές/υποστηρικτικές της ναυπηγοεπισκευής δραστηριότητες. Ογδόντα (80) εκ των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων , οι οποίες αντικειμενικά αποτελούν το πλέον δυναμικό και καινοτόμο τμήμα τους, είναι εγκατεστημένες στο ΕΠ Σχιστού. Αυτές καλύπτουν θεματικά το σύνολο των επισκευαστικών / κατασκευαστικών εργασιών επί ενός πλοίου (μηχανολογικές, ηλεκτρολογικές, ψυκτικές, ξυλουργικές, ελασματουργικές, σωληνουργικές, μεταλλουργικές, επισκευής και επιθεώρησης σωστικών μέσων, χυτηρίων ψευδαργύρου, αλουμινίου και ορείχαλκου, κατασκευής και επισκευής ελίκων, λεβήτων, εξαρτημάτων, συσσωρευτών, κλιματιστικών , παραγωγής ανοδίων κλπ.). Διαθέτουν σύγχρονες εγκαταστάσεις ( οι πρώτες μονάδες άρχισαν να λειτουργούν το 2005), μεγάλο παραγωγικό δυναμικό, state to the art εξοπλισμό και τεχνογνωσία και υψηλής εξειδίκευσης προσωπικό.
• Το δυναμικό της αγοράς στην οποία απευθύνεται η ΝΑ.ΖΩ.
Ο πολύ μεγάλος σε αριθμό πλοίων ελληνικής πλοιοκτησίας και διαχείρισης εμπορικός στόλος, αποτελεί τον εν δυνάμει μεγαλύτερο πελάτη της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας. Οι δε ανάγκες του είναι πολλαπλάσιες του εγκατεστημένου στη Ελλάδα ναυπηγοεπισκευαστικού δυναμικού. Σημειώνεται ότι μεγάλος αριθμός των ανωτέρω ναυτιλιακών επιχειρήσεων διατηρούν γραφεία διαχείρισης του στόλου τους στον Πειραιά.
Στο δυναμικό αυτό θα πρέπει να προστεθεί ο (καθόλου ευκαταφρόνητος) στόλος της ελληνικής ακτοπλοΐας , τα κρουαζιερόπλοια, τα οποία αυξανόμενα θα χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως λιμένα βάσης και τα πλοία που, επίσης αυξανόμενα, εξυπηρετούν τον ΣΕΜΠΟ του Πειραιά.
• Προοπτικές του κλάδου
Το ανωτέρω τεράστιο δυναμικό της αγοράς, το οποίο σήμερα ως προς τις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες εξυπηρετείται κυρίως εκτός Ελλάδος, σε συνδυασμό με το περιγραφέν, αξιολογότατο αλλά υποαπασχολούμενο δυναμικό του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου στην περιοχή, συνθέτουν τις σημαντικές προοπτικές του κλάδου, αρκεί να αρθούν οι ανασταλτικοί παράγοντες, οι οποίοι, όπως και η στρατηγική άρσης τους, περιγράφονται στο Επιχειρηματικό Σχέδιο της Κοινοπραξίας, το οποίο θα κατατεθεί μαζί με την επίσημη πρόταση της.
3. ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ ΝΑ.ΖΩ. ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ «ΤΡΙΤΩΝ»
• Σύνθεση
Τον Ιανουάριο 2013 , 17 υγιείς, δυναμικές ,συνεπείς στο σύνολο των υποχρεώσεων τους προς το δημόσιο / ασφαλιστικούς φορείς και τους εργαζομένους, με μακρόχρονη παρουσία επιχειρήσεις του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου και χρήστες της ΝΑ,ΖΩ., συνέστησαν την κοινοπραξία «ΤΡΙΤΩΝ». Στην πορεία, η κοινοπραξία θα διευρυνθεί και με νέα μέλη – επιχειρήσεις του κλάδου, που εκδηλώνουν ήδη σχετική πρόθεση και που πληρούν τα τεθέντα κριτήρια, όπως επίσης και με επιχειρήσεις του ευρύτερου ναυτιλιακού τομέα. Επίσης, ανάλογα με τις απαιτήσεις των προς διαχείριση καταστάσεων και ιδία των απαιτήσεων, που θα προκύψουν από τη συμμετοχή της στη διαδικασία αποκρατικοποιήσεων, ενδέχεται η κοινοπραξία να λάβει και πλέον συνεκτική νομική μορφή, πχ. ΑΕ.
• Στόχος
Βασικός στόχος της κοινοπραξίας είναι η εμπλοκή της στη διαχείριση της ΝΑ.ΖΩ., με στόχο να ανατρέψει την σημερινή αρνητική κατάσταση και να δημιουργήσει έναν ισχυρό και βιώσιμο πόλο ανάπτυξης για τον κλάδο.
Για την εξυπηρέτηση του στόχου, η κοινοπραξία προτίθεται να συνεργασθεί με όλους τους αρμόδιους παράγοντες του Ελληνικού Δημοσίου και να μετάσχει σε όποιες διαδικασίες αυτοί προκρίνουν για την μετάβαση της ΝΑ.ΖΩ. σε ένα νέο, υγιές, αποδοτικό και βιώσιμο καθεστώς, καταθέτοντας και τις δικές της εμπεριστατωμένες προτάσεις.
Παράλληλα η κοινοπραξία, διαθέτοντας άριστη γνώση της αγοράς , προβαίνει στις κατάλληλες επιχειρηματικές συνεργασίες και στις απαραίτητες συμφωνίες, ώστε να διασφαλίσει σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα «έργο» για τη Ζώνη , καθιστώντας τη ΝΑ.ΖΩ. δυναμικό πόλο ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών στη Μεσόγειο.
Σε δεύτερο στάδιο, η κοινοπραξία , στηριζόμενη και στην απολογιστικά επιτυχή διαχείριση της ΝΑ.ΖΩ., στοχεύει στην εμπλοκή της και στη διαχείριση/λειτουργία και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, ανάλογα με τις σχετικές πολιτικές του Ελληνικού Δημοσίου για τις εν λόγω μονάδες.
4. ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗΣ
• Συμμετοχή της Κοινοπραξίας στη Διαδικασία Αποκρατικοποιήσεων
Προς υλοποίηση του ανωτέρω βασικού στόχου της, η κοινοπραξία :
Α. Καταθέτει την ισχυρή και δεσμευτική βούληση της για τη διεκδίκηση της ΝΑ.ΖΩ.
Β. Θα μετάσχει, με τον προσήκοντα επαγγελματισμό, σε όλες τις διαδικασίες, που θα προκρίνει το Ελληνικό Δημόσιο, για την παραχώρηση της ΝΑ.ΖΩ.
Γ. Θα διαβουλευθεί , στο πλαίσιο και στη βάση της πρότασης της, με όλους τους εμπλεκόμενους παράγοντες, προκειμένου να υπάρξει ευρεία συναίνεση, απαραίτητη για την ομαλή μετάβαση στο νέο καθεστώς και την περαιτέρω ανάπτυξη της Ζώνης.
Δ. Διαθέτει την απαραίτητη χρηματοδοτική βάση, την οποία δύναται να διευρύνει ανάλογα με τις ανάγκες, προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του Ελληνικού Δημοσίου, αλλά και να επενδύσει στην ανάπτυξη της ΝΑ.ΖΩ.
• Βασικές παράμετροι Επιχειρηματικού Σχεδίου Λειτουργίας της ΝΑ. ΖΩ.
Το εκπονούμενο Επιχειρηματικό Σχέδιο για τη λειτουργία της ΝΑ.ΖΩ. :
Α. Υπακούει στις βασικές αρχές της κοινοπραξίας και των μελών της, δηλ.:
• Αποτυπώνει το ουσιαστικό ενδιαφέρον των ελληνικών επιχειρήσεων , η επιβίωση των οποίων είναι συνυφασμένη με την αναβίωση της ΝΑ.ΖΩ,
• Ενσωματώνει την ολοκληρωμένη γνώση των μελών της κοινοπραξίας για όλα τα θέματα και τις παραμέτρους, που αφορούν την ΝΑ.ΖΩ, ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι οιασδήποτε άλλης πρότασης.
• Καταλήγει σε επιχειρηματικά, επιχειρησιακά και τεχνικά απόλυτα εφικτές προτάσεις.
• Οι προτεινόμενες λύσεις είναι υψηλού βαθμού περιβαλλοντικής και κοινωνικής ( σε ότι αφορά την απασχόληση, σε μια περιοχή έντονα πληττόμενη από ανεργία) ευαισθησίας .
Β. Αντιμετωπίζει τα εξής θέματα :
• Αποτύπωση αγοράς, ποιοτική (είδος εργασιών) και ποσοτική (όγκος εργασιών). Τμηματοποίηση αγοράς.
• Προσδιορισμός βασικών παραμέτρων στη διαδικασία λήψης απόφασης από τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις για την επιλογή του τόπου επισκευής,
• Ανάλυση ανταγωνισμού, ιδιαίτερα στις γειτονικές και τις χαμηλού κόστους περιοχές. Αποτύπωση ισχυρών και ασθενών σημείων του.
• Σαφής προσδιορισμός των αναγκαίων επιχειρηματικών συνεργασιών και μεθοδολογία υλοποίησης τους.
• Κατάρτιση επιθετικού , αλλά ταυτόχρονα ρεαλιστικού σχεδίου marketing. Προσαρμογή στις ανωτέρω αναφερθείσες παραμέτρους λήψης αποφάσεων από τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις προς «τοποθέτηση» της ΝΑ.ΖΩ.
• Προσδιορισμός των απαραίτητων υποδομών (λιμενικές, ανωδομές, εξοπλισμός, συστήματα). Επενδυτικό πρόγραμμα, με δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα και τρόπο χρηματοδότησης.
• Προσδιορισμός τρόπου λειτουργίας της Ζώνης. Κατάρτιση Κανονισμού Λειτουργίας. Διαμόρφωση πλαισίου σχέσεων με επισκευαστικές επιχειρήσεις και εν γένει επιχειρήσεις δραστηριοποιούμενες στη Ζώνη.
• Προτάσεις για ενδεχόμενες προσαρμογές του θεσμικού πλαισίου, ώστε να διευκολύνεται η ανάπτυξη της ΝΑ.ΖΩ...
• Προσδιορισμός οργανωτικής και διοικητικής δομής για τη διαχείριση και λειτουργία της Ζώνης
• Τιμολογιακή πολιτική
• Συνολικός Χρηματοοικονομικός Σχεδιασμός.
Η παρούσα εκδήλωση ενδιαφέροντος ενέχει απόδειξη υποβολής αιτήματος, όπως η "Κοινοπραξία Χρηστών ΝΑ.ΖΩ. Περάματος" συμπεριληφθεί στον Κατάλογο των ενδιαφερομένων του πρώτου σταδίου.
ΟΙ ΣΥΝΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ
ΑΘ. ΚΑΛΑΜΠΟΚΑΣ ΘΕΟΔ. ΠΙΤΣΙΡΙΚΟΣ ΑΓΓ. ΠΛΑΤΗΣ